lørdag 9. oktober 2010

Uganda!

Nå er jeg her!
Jeg har vært i Kampala noen dager nå og for å være helt ærlig så er dette uvirkelig.
Her skal jeg bo over et halvt år!

Alle klisjeene kom på rad og rekke der vi kjørte den skranglete minibussen fra flyplassen i Entebbe. Jordhyttene, bållukten, mangfoldige mengder med mennesker, livsfarlig trafikk, parafinlampene etter veien, afrikanske rytmer.
Uganda er ekte vare - og jeg liker det!

Kikki og jeg bor vegg i vegg sammen med våre søte CHRISC-jenter Naomi og Marie Lousie. Vi føler oss som noen "Englishmen in New York" her vi bor midt i en afrikansk village. Hovedforskjellen på oss og Sting er at uansett hvor vi går blir vi møtt med vennlige blikk og snille kommentarer. Alle ønsker oss velkommen og føler et ansvar for oss bleike mzunguer (hviting på swahili). Trygt og godt!

Kos dere med to episoder av vloggen vår sålenge...





8 kommentarer:

  1. Eg he nesten ikkji ord før høss kule dykken æ, mæn eg prøvar: "græmla rå".
    Eg gledar meg ti neste minutt..!
    God bless:)

    SvarSlett
  2. Godt å høre at dere har kommet vel fram. Jeg gleder meg til å høre mer om hvordan dere har det.
    Og jeg digger at du er rutta på tur, Birgit ;)

    SvarSlett
  3. Jeg vet ikke noe. Go leke i trafikken

    SvarSlett
  4. gratulerer du er herved eier av den første bloggen jeg noensinne har blitt følger av...sånn ordentlig liksom.. jeg er så stooolt på dine vegne! liker "ett minutt"-filmene deres! gleder meg til fortsettelsen frøken sunhill-on-the-trip-to-the-other-side-of-the-great big-world!

    SvarSlett
  5. Ha ha, lættis videoblogg!:) veldig artig og fint og se at dere er på plass. Dette blir min nye startside de neste sju månedene!
    Klem Erik

    SvarSlett
  6. Se her, ja. Blogg jo! Og videoblogg er fancy.
    Synes dere skal kjøre på med mer sang!

    SvarSlett
  7. Fantastisk med videoblogg, det har skjedd mye siden jeg var ute i den store verden....Vi hadde ikke engang digitalt fotokamera.....Nyt tida!

    Klem Marianne

    SvarSlett
  8. Genialt at dere lager videoblogger, det ser ut som dere har det utrolig morsomt sammen! Gleder meg til å følge bloggen videre utover i oppholdet deres :-)

    SvarSlett