lørdag 4. desember 2010

Julekalender

Lurer du på hvordan de norske jentene feirer advendtstid i Afrika? Følg med hver fredag fram til jul, da sender vi nemlig en liten julekalenderfilmsnutt.

Nå nærmer det seg juleferie for oss på Miles2Smiles. Om en uke reiser vi til Nairobi for å møte resten av Afrika-Halderne. Vi skal ha infield (Midtveiskurs) sammen fram til 18.desember med en lærerstab fra Norge.

Nå om dagen går det mye i øving til julespillet vi har øvd inn med de eldste barna. På søndag skal vi opptre i kirka til Cathrin. Også skal vi ha en hei-dundrandes juleavslutning for alle ungene på dagsenteret etterpå. Noe vi gleder oss veldig til, store og små!

Kan ikke få sagt det nok, men ungene på Miles2Smiles gjør det så lett å være her i Uganda. Mer takknemmelig jobb har jeg neimen ikke hatt. Det å bli møtt med en “Springe-i-fanget-klem” av tjue forskjellige unger hver dag, løfter en opp! Og det overrasker meg sånn hvor lett det er å ha det gøy uten at vi forstår hverandre så godt. Nå etter to måneder har vi utvikla interne spøker, leiker og sanger på tross av dårlig engelskkunnskaper hos begge parter og vanskelig lugandafraser. Det å høre en barnestemme rope “Aunty Bridget” midt i folkemylderet på det lokale markedet, gjør dagen i seg selv!!

Lykke til med eksamner, julekonserter og julehandling! Nyt den fine adventstida..

5 kommentarer:

  1. uahsuidhas
    scary movie...
    miss you... fint jul!
    stor klem

    SvarSlett
  2. Kjære Nissùngen vår..Endelig har vi fått pc`n vår tilbake og kan følge blog`n din igjen!Vi kryper nesten inni skjermen når vi ser deg..Juleverksted heime ved kjøkkenbordet kan aldri bli det samme uten deg.Men vi unner alle dine små venner å få ha DEG å være sammen med!!Du kan jo lyse opp den mørkeste krok..Gleder oss til neste kalenderfilm!!!
    Varme klemmer fra kalde Hemsedal

    SvarSlett
  3. Hei Hei min kjære søster, var masse kule bilder og sånn på bloggen din. Koselig å se at du har det bra der nede!!! Blir sikkert ikkje det samme som heime i jula men du for kose deg som best du kan da hvertfall.... synes du er flink jeg, godt at du får besøk av artisten din da i romjula, men husk å legge han på gjesterom!! he he brodern føller med vesle tørva!!!

    hakuna matata from the one and only..... Anders. okey da du får få ein klem!!! nå kan du bedømme hvem som er mest poetisk av meg og ho mor!!

    ps: mulig et par skrivefeil, men det e jo slik ungdommen lika!!!

    SvarSlett
  4. Jeg kan ikke la være å legge merke til at ingen har svart på julenøtten...jeg tipper at det ikke finnes julemarsipan i Uganda!
    Ellers må jeg berømme en flott blogg og ikke minst en veldig god teft for passende musikk i videobloggene..

    SvarSlett
  5. Gregory: håper du hadde et fint jul i Randaberg. Miss u too.. YOu rock!

    Mamma og Pappa: Fy fillern, som jeg savner dere og som jeg gleder meg til pepperkakehusFEST til neste år! Dere er så innihampen gode. Takk for det!

    Anders: DEt er jo sliik ungdommen lika det. HAhaha, du er så kul, du! Savner deg noe innmari. Poeten ANders!
    Artisten fikk ligge ute i bakgården, faktisk!:)
    Du er så god og igjen, savner deg!
    KOOOOOOS

    Torstein: GRATULERER! Du vant! Og da kommer nok premien(som blei sendt i går) aldri fram, ettersom postvesenet i Afrika er skikkelig dårlig!
    Men du skal få noe når jeg kommer tilbake. Utrolig koselig at du følger bloggen min. Enda koseligere er det at en musiker som deg syns godt om musikkvalget. Takk!

    SvarSlett