lørdag 18. desember 2010

Kenya

Endelig! en av flere drømmer er oppfylt. Jeg er i Kenya. Nærmere bestemt Nairobi på “midtveiskurs” med en herlig gjeng fra Hald. Dette er afrikas hovedstad og jeg fikk meg mer eller mindre et kultursjokk når jeg så hvor rikt Afrika kan bli. Sammenlignet med Kampala er dette New York! (hvertfall i den bydelen vi bor i, Karen.)

Dagene har vært fylt med norsk humor, pepperkaker og mjølkesjokolade.

Dagens vlogg: SAFARI!

“Merry Christmas”. Savner dere masse! Nyt snøkaoset og den 4.søndagen i advent. Det skulle en ikke trodd her jeg valser rundt i sandaler og misjonærskjørt!!

7 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Skikkelig godfilm.
    Håper dere får en flott jul i mombasa! Kjenner jeg deg rett lengter du nok litt hjem til grøtho akkurat i jula, men solbakken takler det meste. Supert at dere skal være med ninas gutegutt-venner på julaften. Lykke til og stor god-jul-klem!

    SvarSlett
  3. Hei søta Birgit.
    Fy søren, som vi savner deg alle sammen. Det merkes SÅ GODT at du er borte.. Tusen, tusen takk for julegaven. Den var kjempefin og utrolig snill du er som sender helt fra Uganda. Anders og jeg snakker alltid om deg. Hver gang vi gjør noe morsomt eller er med Kjelluag eller Alf Erik pleier vi alltid å si: "skulle ønske at Birgit var her. Vi er så inderlig glad i deg og er mega stolt! Du gjør en jobb som er så inderlig rørende og sterk. Håper du har det fint, selvom du er der uten snø og mamma's julemat. Det blir koselig når Jokka bollen, neida. Joakim :-) kommer på besøk til deg. KOS dere MASSE MASSE. Ser opp til deg, snuppa du er godheten selv om velig modig. Masse varme tanker går til deg. God klem fra zilalaffen :)

    SvarSlett
  4. Skulle stå: Du er godheten selv og veldig modig* Veldig glad i deg vakre blomst..
    Klem Zila laffen

    SvarSlett
  5. Bigshit!
    Oli otya? Okay. Luganda er ikkje mi sterkaste side. Eg har no aldri budd i Uganda heller, så det er kanskje ikkje så rart.
    Godt nytt år til deg Birgit! Det er framleis fint å lese bloggen din!
    Men at Nairobi er så mykje finare enn Kampala, det forstår eg ikkje heilt. Du får ta deg ein tur til Kasarani, der eg budde (og der årets Fockass-elevar bur). Der er nok ikkje alt like vestleg. Men det er no uansett slik eg best likar det.
    Her i Mali går dagane framleis. Eg merker eg lærer mykje av å vere her. Og har til og med fått avlagt 15 studiepoeng medan eg er her. Godt nøgd med andre ord.

    Kva skal du til neste år, eigentleg? (Ein idè å skrive om i neste blogg?)

    SvarSlett
  6. Jeg missunner og savner dere! Morsom video :)

    SvarSlett
  7. Vegard: Var nok ikke helt høy i hatten rundt selve julekvelden, men det er rart hvordan en venner seg til ting. Var en kjempedag med gatebarna på mombasa 1.juledag.

    Zila: DU er nå søt og da. Takk for enda et koselig innlegg. Det gjorde godt. Var utrolig koselig og godt å ha joakim på besøk. Vi storkosa oss skikkelig. Håper du har det fint. Gleder meg til påske! Da skal jeg få feire den med alle jeg liker HJEMME!

    Vegard: Jendi, sevo! DU er jo rå i Luganda. Kult! Da veit du hva det skal gå i når vi kommer hjem til nOrge. Godt nytt år til deg også. Håper Mali er fint. Rart og godt å tenke på at vi jobber i samme kontinent.

    Nairobi var mye rikere enn Kampala, finere er det nok ikke. Men en ser tydelig forskjell på rikdommen der enn her. Det var poenget. Kasarani har jeg vært vettu. Fint sted. Kult, du har jo vært her og.

    Du er en superstudent som har fått avlagt 15 stp allereie. Jeg klarte såvidt å lever inn praksisrapporten. hahah.. sagt på en annen måte, dette er mitt friår!
    Gleder meg til å se deg igjen til sommeren.
    Du er bra!

    Ingvil: Vi digger deg og savner deg også! Du aner ikke hvor mye latter det har blitt av bloggen din. Du er en superblogger. Spis ris og kos deg i KIna!

    SvarSlett